Dieta Paleo a zdrowie i odchudzanie

Spread the love

Dieta Paleo jest jedną z najbardziej modnych w ostatnim czasie, ponieważ stara się odzyskać najbardziej naturalną dietę, patrząc wstecz w czasie i patrząc na naszych przodków. Nazwa „paleo” odnosi się do „paleolitu” jako podstawy tej diety jest odzyskanie diety, która naprawdę potrzebuje naszego ciała zgodnie z cechami fizycznymi, które mamy. Przemysł spożywczy bardzo dobrze prosperował w ostatnich dziesięcioleciach, ale czy to, co jemy, można naprawdę nazwać żywnością?

Ta dieta chce odzyskać sposób jedzenia, który mieli nasi przodkowie, aby postawić na dużo zdrowszą metodę, która zapewnia naszemu organizmowi wszystko, czego naprawdę potrzebuje do funkcjonowania. W tym artykule ONsalus odkryjemy wszystko na temat diety odchudzającej paleo, która pomoże Ci zrozumieć tę nową koncepcję żywienia.

Dla szybkich efektów odchudzania zdecydowanie lepiej zastosować odpowiednie suplementy. Wejdź na DaburDirect.Pl aby poznać najlepsze suplementy na odchudzanie dostępne na Polskim rynku.

Jaka jest dieta Paleo?

Właściwie, sposób jedzenia w diecie Paleo jest bardzo prosty: będziesz musiał zjeść wszystko, co jest naturalne, to znaczy, że człowiek nie musiał interweniować w jego produkcję. Dlatego też można jeść owoce, warzywa, mięso i ryby, ale jednak makaron lub słodycze nie dlatego, że są to produkty przetworzone przez ludzi i dlatego zostały zmienione.

Musimy pamiętać, że obecnie większość spożywanej przez nas żywności została przetworzona, to znaczy przeszła przez przemysł, zanim trafiła na nasz stół. Dieta Paleo broni sposobu jedzenia, który jest podobny do sposobu jedzenia naszych paleolitycznych przodków, to znaczy jedzenia tak naturalnie, jak to możliwe, aby dać naszemu ciału energię, której naprawdę potrzebuje do funkcjonowania.

Dieta paleo opiera się na sposobie, w jaki nasz organizm musi czerpać energię z pożywienia:

  • Najszybszym sposobem jest wykorzystanie cukru w żywności w celu przekształcenia tych kalorii w energię.
  • Najwolniejszym sposobem jest wykorzystanie tłuszczu zgromadzonego w organizmie, który jest zwykle spalany, gdy wykonujemy czynności takie jak chodzenie, bieganie, i tak dalej.

Co tu się dzieje? Ponieważ nasze ciało jest zaprojektowane do przechowywania bardzo małej ilości cukru i dlatego reszta, którą weźmiemy, stanie się tłuszczem nasyconym i dlatego będzie znacznie trudniej go stracić. Głównie cukier w żywności pochodzi z grupy węglowodanów, więc jednym z podstawowych założeń tej metody jest maksymalne ograniczenie spożycia i ograniczenie go tylko do zdrowych alternatyw, takich jak owoce i warzywa (które zawierają węglowodany, ale w niewielkich ilościach).

Jeśli spojrzymy na dietę, że po mężczyźni z paleolitu widzimy, że ich dieta opierała się na spożyciu roślin i zwierząt i tylko te dwie grupy, i miał wszystkie składniki odżywcze, które musiały być silne, zdrowe i w ich idealnej wadze. Tak więc w bardzo uproszczony sposób możemy powiedzieć, że dieta paleo opiera się na jedzeniu roślin (w tym owoców, warzyw, orzechów, olejów roślinnych itp.

Co jeść w diecie Paleo?

Teraz, że wiesz, podstawy diety Paleo jest ważne, aby odkryć wszystkie te produkty spożywcze, które można wprowadzić do menu, ponieważ, choć nie wydaje się, istnieje wiele odmian, które mogą być częścią diety, a tym samym, wyglądają jak sposób jeść, że miał naszych przodków. Następnie w będziemy szczegółowo opisywać żywność z diety paleo tak, że masz jasne, co TAK można jeść.

    Warzywa

Żywieniową podstawą tej diety są warzywa, żywność, którą można znaleźć w glebie, że człowiek nie musi interweniować w jej produkcję i że są one pełne witamin i składników odżywczych niezbędnych dla naszego organizmu bez prawie nie zawierają tłuszczu.

Podczas diety będziesz mógł zjeść tyle świeżych i ugotowanych warzyw, ile tylko zechcesz (szpinak, papryka, pomidory, boćwina, grzyby itp.). Możesz wziąć tyle, ile chcesz, ponieważ przyniesie to tylko korzyści dla twojego zdrowia, że zarobisz więcej grama.

    Mięso

Innym z najczęstszych źródeł pożywienia, jakie mieli mężczyźni z paleolitu, było polowanie. Zwierzęta były częścią ich diety w taki sam sposób jak warzywa, więc produkty mięsne nie mogą być pominięte w diecie. Aby być wiernym jednej z przesłanek tej diety (jeść naturalnie), upewnij się, że mięso, które kupujesz jest ekologiczne i wysokiej jakości, w ten sposób unikasz przyjmowania toksycznych lub chemicznych produktów, które mogą uszkodzić Twoje ciało.

Z tego powodu nie zaleca się również, aby mięso przetworzone było częścią waszej diety, ponieważ są to kawałki, które zostały poddane leczeniu przez ludzi, a zatem stracą większość swojego składnika odżywczego, również w i mówimy wam, że zgodnie z raportem WHO przetworzone mięso zwiększa ryzyko zachorowania na raka.

Ze wszystkich opcji mięsnych są, należy wiedzieć, że można włączyć zarówno czerwone i białe mięso (coś radykalnie różni się od większości diet, które decydują się na chude mięso), jednak, aby schudnąć z paleo diety, wskazane jest, aby podjąć opcje, które są niskie w tłuszczu i gotowane w zdrowy sposób.

    Jaja

W grupie białek pochodzących od zwierząt są jaja, rodzaj pożywienia pełnego składników odżywczych, które staje się bogatym źródłem również zdrowych tłuszczów (skoncentrowanych głównie w części żółtka). Więc możesz wziąć jajko, które chcesz, tak długo, jak jest lekko przygotowane (na przykład nie smażone jajka), jeśli Twoim celem jest schudnąć; wybierz zdrowsze alternatywy, takie jak jajka na twardo, jajka na wolnym powietrzu lub jajka na grillu. Pyszne i zdrowe.

    Ryby

Twoja dieta powinna również obejmować ryby, produkty bogate w białko, kwasy tłuszczowe i witaminy bardzo korzystne dla Twojego organizmu. Z tego powodu, w swoim menu możesz umieścić zarówno białe ryby, niebieskie i owoce morza coś, co również ma znaczenie w przypadku większości planów odchudzających, ponieważ zalecają one jedynie przyjmowanie białych ryb (ze względu na niską zawartość tłuszczu).

    Owoce

Już w poprzedniej części powiedzieliśmy, że węglowodany są pokarmami, które dodają cukru do naszego organizmu i dlatego ważne jest ich ograniczenie, aby nie gromadziły się jako tłuszcze, ale są doskonałym źródłem energii, a także są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Owoce zawierają niewielką ilość węglowodanów, które dostarczają cukru, który nasz organizm zamieni później w energię, ale dodatkowo są bogate w witaminy, składniki odżywcze i zawierają niewiele tłuszczu, dzięki czemu są najlepszym źródłem węglowodanów, które możesz wnieść do swojej diety.

    Tłuszcze zdrowe

Gruby na diecie? Tak, w diecie paleo tłuszcze są mile widziane. Ale nie tylko wszelkiego rodzaju, nie tylko tych, które są zdrowe, to znaczy tych, które pochodzą ze świeżych produktów spożywczych, takich jak na przykład oliwa z oliwek, orzechy, nasiona lub niektóre owoce, takie jak awokado, które jest bogate w kwasy tłuszczowe Omega 3. Ten rodzaj żywności reguluje poziom cholesterolu oraz pomaga zapobiegać chorobom serca.

Żywność zakazana w diecie Paleo

Teraz, gdy poznajecie dietę Paleo lepiej, ważne jest, abyście znali wszystkie te produkty spożywcze, które NIE powinny być częścią waszej diety. Uważa, że w dzisiejszych czasach istnieje ogromna ilość wytwarzanych produktów spożywczych i dlatego wnoszą one do naszego organizmu toksyny i substancje chemiczne, co jest całkowicie szkodliwe dla naszego zdrowia i prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Dlatego ta metoda karmienia skupia się na całkowitym usunięciu ich z naszego menu i wybieraniu produktów świeżych i naturalnych.

Mówimy o produktach, o których prawdopodobnie już wiesz, że są szkodliwe, takich jak bardzo tłuste produkty spożywcze, słodycze, bułki, napoje bezalkoholowe itp. Ale odnosimy się również do innych produktów, które są uważane za zdrowe i energetyczne, ale które, zgodnie z tą dietą, są toksyczne dla organizmu: makaron, chleb, zboża, mąka i tak dalej. Pokarmy te są nadmiernie bogate w węglowodany, przez co nasz organizm nie jest w stanie ich przetwarzać i dlatego gromadzą się w postaci tłuszczu.

To powiedziawszy, całkowicie zakazane jedzenie w diecie paleo jest:

  • Produkty cukrownicze: napoje bezalkoholowe, ciasta, soki itp.
  • Produkty z mąką: chleb, makaron, pizza itp., nawet jeśli są to mączki pełnoziarniste, ponieważ ich zawartość hydratu nie ulega zmniejszeniu.

Istnieją inne produkty spożywcze, które mogą być zawarte w diecie, ale mogą być spożywane tylko na czas:

  • Kawa
  • Mleko odtłuszczone
  • Wino
  • Czekolada ciemna
  • Ryż
  • Impulsy

To powiedziawszy, oto kilka przykładów, na podstawie których można zaprojektować własne menu w diecie paleo. Damy Ci różne alternatywy, abyś mógł zrozumieć, jak zastosować teorię diety w praktyce, ale będziesz mógł zmienić jedzenie dla tego, którego chcesz najbardziej, zawsze postępując zgodnie z wytycznymi, które dla Ciebie ustaliliśmy.

Ten artykuł ma charakter wyłącznie informacyjny, w ONsalus.com nie mamy uprawnień do przepisywania zabiegów medycznych lub stawiania jakichkolwiek diagnoz. Zapraszamy na wizytę u lekarza, jeśli masz jakiekolwiek dolegliwości lub dyskomfort.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *